Julkort i Rosa


Ibland kan det vara kul att göra ett julkort i andra färger än de traditionella, röd, grön och guld. Här visar jag tre stycken ett lite mer arbetat samt två lite enklare. (null)

Genomgående till alla kort har jag använt LaserowesLove’s fina pappersserie i rosa och grått. Underbara färger. Stämplade upp ett motiv från Spellbinders som fick lite extra rosa färg. Tyckte att det gifte sig underbart tillsammans. Diesen jag har använt är från Scrapman och Crealies
(null)

Nästa kort har jag egentligen bara använt mig av ett mönsterpapper. Lite bling och en liten kvistdie och bokstavsdies från Tim Holtz och så var kortet klart.


(null)

Det tredje kortet ligger det lite mer arbete bakom. Den stora blomman är handgjord och motivet är färglagt med Copic. Jag har använt mig av dies från Scrapman, Tim Holtz, Crealies samt Simply Creative. 
Motivet är färglagt med följande pennor
Hud: E21,11,04,00,0000 samt R20
Hår: E57,55,53,42,42
Byxor och luva;W5,3,1,0
Skor: W7.5.3.1
Tröja och halsduk: RV97,95,93.91 samt 0
Hjärta R85,83,81 samt W3
Bakgrund: C3,2,1,0

Det mesta av materialet  finns hos Pysseltagen 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0